WELCOME

...anda sekarang di z0n bebas melalut...(^_~)

Friday, May 28, 2010

Lelaki taste aku

0keyh... aku dapat ilham nak tulis entri ni sejak aku bca entri kt bl0g muhammad shafie
yg juga meruapakan pengikut bl0g aku ni. Dalam tu die ckp pasal warga2 lelaki ni pandang perempuan dari segi apa... n then aku terfikir la gak.. uihhh!!! tinggi gak taste bdk ni.. huhu.. ampun pak shafie...hehe..bila aku fikir balik.. hurmm.. perempuan pun sme jer.. klu usha laki mesti ada ciri2 tertentu yg di0rg @ kita cari kn...skunk aku nk cte lelaki taste aku la..
mmg la kalau b0leh sume 0rg nk yg perfect. tp aku sedar aku pn xsesempurna mana... s0, aku amik ciri2 yg penting jer.. tp banyak gak la yg penting..hehehe... Antara ciri2 nya adalah..

1. JUJUR
Lelaki tuE @ Prince charming aku tuE mestilah jujur dan tulus mencintai aku. bukan dari segi paras rupa atau pun harta benda. tapi sebab hati budi aku.. n sifat aku. 0f c0urse lah kena tahan dgn sikap aku yg garang ala2 nenek singa nih.. huhu.. seri0us ni.. aku sensitif kalau bab2 feeling ni.. huhhhh.. t0uching~

2. PANDAI MEMUJUK
hah!!! ni yg paling best.. disebabkan aku ni mengada2 kuat merajuk... huhh.. prince charming aku tuE mestila pandai memujuk.. kalau x.. xkn nk biar aku pujuk ati aku sendiri yg berduka lara ni k0wt.. hahahah.. dah.. p0y0s nye ayat.. sebenarnya merajuk + memujuk ni kan R0MANTIK...hehhe..ha..tapi.. dia TAK BOLEH sesekali merajuk.. sebab aku mmg xsuka n xpndai n xakan memujuk..huhu...bur0k perangai bdk ni..

3. SANGAT PENYABAR
harus lah dia kena bersabar ngan aku.. aku kn banyak kerenah sket... kan aku ni garang.. lepas tu kalau aku demem ag la tr0k.. aku kuat wat perangai.. sume xkena...asyik merengek mcm bdk2.. manja t0l..anak spa ni?? hahah.. ibu aku dah fhm dah...

4. PEMURAH
ini yang teramat mengujakan.. ha.. dia mestilah pemurah sebab kena blanja aku makan selalu...
aku ni makan banyak taw.. klu x.. berat bdn aku xnaik secara mendadak la dari 40 ke 47... ha...
sapa nk tanggung tuE.. harus lah aku.. hurmm.. kesian kt aku...sebenarnya aku bukan suka prince charming aku tue beli brg2 apa pn.. aku xmnt nk kikis harta benda.. teddy bear sume 2 aku xmnt sgt juz blanja aku mkn da ck0p.. ha,, bertuah k0rg klu jd prince charming aku..hahaha...


5. SETIA
apa yg aku slalu usha pada sese0rang jejaka adalah handset 0r handph0ne 0r m0bile ph0ne 0r yang seumpama dengannya lah.. nak tau sebab apa aku usha handph0ne di0rg???? itu lah salah satu cara aku nak teng0k laki 2 setia ke x.. aku menti0n ag skali.. SALAH SATU CARA ye... means ada banyak ag cara lain yg berkesan bley aku tgk kesetiaan laki tu. Selalunya la kn...ulang ag skali.. SELALUNYA.. lelaki yg asyik tukar2 handph0ne ni..xksh la secanggih mna handph0ne di0rang tuE. sekejap yg ini, sekejap yg itu.. memnunjukkan kan bahawa mereka mudah b0rink dengan sesuatu benda.. s0, sama la dengan awek di0rg.. c0nfirm di0rg mudah b0rink dgn awek di0rg...hurmm..cuba fikir tuE..

6. RAJIN
yela.. aku nak la laki yang rajin mencari rezeki kan... nti kalau kawen senang... xde la aku mati kebuluran.. nti bley sara aku n ank2 aku semampu yg mgkin. sbnrnya xksh la lelaki 2 keje besar ke keje tak besa ke.. asalkan die mencari rezeki yang HALAL dan ikhlas menyara anak bini...
klu laki aku miskin sekali pn.. tapi dia ikhlas hid0p ssh pyh ngn aku.. n berusaha nak bagi kesenagan kt aku semampu yg b0leh.. aku sangg0p hid0p ngn die.. 0rg kta biar miskin harta jgn miskin ksh syg... kalu laki aku nti keje xbesar pn... bila dia balik keje aku sambut dia dgn senyuman.. baru lah ati suami aku tuE akan rasa tenang.. n aku akan berusaha utk jadi se0rang bidadari yg terbaik di hati suami aku nti..insyaallah.. EHHH.. punya la khusyuk.. ini sudah keluar t0pik.. sdh2.. jgn nk membebel ag...


7. ADA ILMU AGAMA
ha.. klu dah ada ilmu agama tuE cuba la amalkan ye..nti b0leh la jd ketua keluarga yang baik.. b0leh bimbing keluarga ke jalan yang diredhai Allah. lagipun kalu aku bec0uple ngan 0rg2 mcm ni... sejuk je ati aku.. mesti tenang je...0rang ni mesti taw batas2 pergaulan.. kn bagus tuE...

0keyh.. aku xmaw bagi banyak2.. xlarat aku nk menaip.. 7 pun kira banyak dah tuE... 0keyh.. skunk spe yang dah ck0p 7 ciri2 dia atas bley r isi b0rang...huhu.. spe nak kawen ngn aku???
angkat tgn... hahahahha.. nak menggatal plak minah ni.. dah.. ck0p.. smpai cni saja.. masa amat mencemburui kita.. haha.. ayat xbley blah.. mcm ayat kt TV.. 0k.. jumpa di entri yang akan datang.. Daaa~ salam..

9 comments:

Neo_matrixzz said...

Hehe..aku nampak perbezaan...bile laki tgk perempuan, kebanyakkannya luaran dulu..
Tapi bila perempuan tgk lelaki, perempuan tgk dalaman...Xhiraukan luaran sgt..Betul x...

pwinces bella said...

hahaha....ang mmg cm singa kelaparan..kt umah pn cm 2..ngeee~
aku nk laki encem n leyh jga aku..mktamat!
huhuhuhuh.....
moga2 ang dpt la laki taste ang..amin....
peace(^_^)

[*Miera^Coklet*] said...

muhammad shafie : ha.. taw xpa..huhu.. 2 r laki zmn skunk..huhu...

pwinces bella : klu aku singa kelaparan..ang 2 apa.. serigala terlebih lapar ka?? huhu..apa2 pn tq.. sm0ga ang dpt laki ensem..hahah.

Unknown said...

bagi saya..agama no 1!hehehe..yg lain2 tu no 2 dan seterusnya...huhuhu

niny said...

hui, setuju just ranking ciri2 tu ade yg terbalik2 sikit utk sy. hehe

[*Miera^Coklet*] said...

zihnun, niny : sebnrnya susunan dia bkn ikt n0mb0r pn..n0mb0r 2 nk mnnjukkan bilangan ciri-cirinye shj..

aida cy said...

alahai..kalau dah berkenan tu..yang tak elok pada lelaki tu, tertutup je pada mata kite..hehe

prosacks said...

YaNG SeTia NGaN HP tu LeYH KaSi aKu R,=..ak MaSiH PaKai HP SaMa SeJaK DuLu LaGi..lalalal

[*Miera^Coklet*] said...

hayat :cehhh...
nk ckp ang tu setia jugak la...
xpa.. nti aku tanya awek ang tgk...

Post a Comment

sila tiggalkan idea2 bernas n k0men anda disini..(^_^) tq..

..nk pr0m0te sket..huhu